Monday, January 31, 2011

Mimot-Hari ini haru keranamu.

Assalamualaikum and good day to all.:)

*This has been wrote on 25th of January, and the writing is continued today.

Hari ini hari ke-4 aku cuti sakit,bersijil okay,bukan sendirian berhad and lagi sahih sebab sijil ni dari medical officer PPUKM.He he.No bias,no rasuah pleaseee..:)
Dulu aku banyak juga sijil sakit ni,tapi sebab from General Practioner (GP) clinics,so they rejected my sijil sakit and I have to ganti all the days yang I tak pergi posting.Hmm..So now,no doubt.I was seeking for medical attention at PPUKM,kalau nak suruh ganti juga,layan sahaja la.Nak buat macam mana kan,kita pelajar sahaja.Jangan besar kepala dulu,kalau boleh dah kerja pun jangan besar kepala.Itu sifat mazmumah okay.

Berkisar tentang cuti ni,sakit aku dah semakin menunjukkan tanda untuk sembuh,tetapi masih lagi gatal.Worse is,tak boleh berpeluh.I have to take a bath quite regular.Aku sebenarnya pemalas mandi.Hehe.Tapi sebab dah sakit kan,by hook or by crook kena mandi lah bila dah berpeluh.Badan pula senang berpeluh,sihat kot.Ngee.Tak tahu la nanti nak posting macam mana,harap-harap tak ada la tergaru-garu macam apa je.Ops,haa,Khamis ni dah boleh mula posting,sebab aku hanya diberi cuti sehingga esok,26 Januari 2011.Rasa malas pula kan,dah lama cut

                                                    ***************************

Pasal tajuk atas tu,hari ni Mimot keluar rumah.Mimot ialah seekor kucing yang aku bela sejak 22 April 2010,dah hampir setahun.Bukan tak pernah keluar,tapi biasanya dia keluar pun supervised.Hari ni kami,aku dan ibu tercinta,biarkan dia berlegar kat luar sana sebab pada fikiran kami,dia dah kenal rumah dan memang tak akan keluar.Itu pendapat kami..Rupanya....

Ma    : Ila,(Nama panggilan aku di rumah),Mimot dah masuk ke?(Ma aku kat luar rumah masa tu,getting    ready to fetch adik dari sekolah,Airis tinggal dengan aku di rumah.)
Aku   : Ha?Tak masuk lagi pun..
Ma    : Tak ada kat luar ni.
Aku   : (Buat relax,dukung Airis yang sedang lena,tapi dalam hati menggelabah wei)
Ma    : Tak ada ni, Ma dah nak gi ni,lewat dah. Nanti Alysya tu merayau lagi.
Aku  : Okay, nanti la Ila cari.

Ma aku dah keluar rumah,memandu untuk ambil adik-adik dari sekolah.
Aku kaget,macam mana nak cari Mimot,takkan nak tinggal Airis sendirian kat rumah ni.Atau takkan nak pergi cari angkut dengan Airis sekali.Kamu rasa apa aku buat?HAHA.
Aku tinggal Airis yang tengah tidur tu,dengan aku tak kunci pintu rumah,aku keluar pergi cari Mimot.Jalan kaki je kat kawasan perumahan aku ni.Dah la masa tu tengahari matahari mencacak atas kepala,tak bawak payung,kalau ingat balik macam orang gila pun ada.Huhu.Dengan memakai baju tidur.Wahahaha:P
Dah cari sampai hujung jalan Pria 6,aku terfikir apa la kalau Airis dah terjaga,sebab dia bukan suka tidur lama.Aku cepat balik,dengan mata yang mengalirkan airmata mengenangkan Mimot.Risau,selamat ke dia kan.Sebab dia memang duduk dalam rumah je,tak pernah terdedah atau didedahkan dengan situasi di jalan raya.Macam-macam dalam kepala aku.Lepas tu mula nak imbau kenangan.Apa aku buat dengan Mimot semalam,sebab Mimot biasa tidur dengan aku,atas katil tuuu.Kalau aku balik,Mimot yang sambut.benda-benda macam tu sangat buat aku terharu.

Sampai rumah,Airis masih tidur.Selamat kan..Tapi Mimot tetap tak ada.Aku duduk-duduk tengok TV,lepas tu nampak macam kelibat sesuatu warna putih kat luar dari sisi mata aku.Mimot balik!Waahh,berbunga hati aku.Selamat.Kupanjat kesyukuran pada-NYA,Alhamdulillah.Terima kasih,Tuhan.:)

Nanti upload gambar Mimot.Tak sempat upload ni,Airis duk merengek ni minta didukung.

Till we meet again.Mmuahs.

No comments: